Askerlik yaşı gelmiş olan erkek bireylerin en çok merak ettiği soruların başında yoklama, askere alım ve katılım süreçleri gelmektedir. Dolayısıyla, erkek bireylerin bu süreçte kendilerinden beklenenleri doğru bir şekilde ve yönergelere uygun biçimde ifa etmesi de beklenir. Askerlik için yoklama durumlarını merak edenler için oldukça basit adımların varlığından söz edebiliriz. Peki, nedir bunlar?Yoklama İşlemleri
Askerliğe elverişli durumda olan erkeklerin ilk olarak yoklama durumlarını kontrol etmesi elzem gelişmelerden bir tanesidir. Bakanlığın yaptığı duyuruları takip ederek sizler de askerlik durumunuzu öğrenebilir ve buna göre aksiyon alabiliyorsunuz.Buna ek olarak ayrıca bu duyuru Millî Savunma Bakanlığı resmî internet sitesinde (ASKERALMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MSB | T.C. Millî Savunma Bakanlığı) ve e-Devlet sisteminde ilan edilmektedir. E-devlet aracılığı ile ulaşabileceğiniz yönlendirmeler sayesinde sizler de yoklama işlemlerine dair formları doldurabilir ve kısa zaman için başvurunuzu yapabilirsiniz.
Adım Adım Celp ve Sevk İşlemleri
Yoklama işlemlerinin sona ermesinin hemen ardından celp ve sevk sürecinin sizler için başladığı da tahmin edilen bir konudur. Öncelikle bu kavramlarını tanımı yapmak gerekiyor. Zira insanlar bu iki kavramı zaman zaman karıştırabiliyor. Sevk başlangıç tarihi, yükümlünün birliğe teslim olacağı ilk tarihi, bitiş tarihi ise bu sürecin son gününü ifade eder. Sevk Belgesi olarak da geçen sülüs belgesi celp yerlerinin duyurulması ardından erişime açılıyor.Dolayısı ile sizlerin celp ve sevk süreçleri aslında birbirinden farklı olgular olarak da değerlendirilebilir. Kendinize uygun olarak tarihleri yine e-devler üzerinden belirleyebilir ve buna paralel olarak celp döneminizi belirleyebiliyorsunuz. Yükümlüler adına celp ve sevk dönemlerinden 10 gün öncesine kadar ilgili sistem üzerinden almaları beklenmektedir.
Sevk belgelerinizi de e-devlet sisteminde bulunan ‘Askerliğim’ alt sekmesi altından edinebiliyor ve birliğe katılım sürecinizi de resmi olarak başlatabiliyorsunuz. Burada dikkat edilmesi gereken belirli noktalar vardır. Çünkü insanlar yol ve teslim tarihleri ile ilintili soru işaretlerine sahip olabiliyor.
Genel olarak her adayın sevk tarihi aynı olsa da bağlı bulunduğunuz ikamet adresine göre yol süreleri farklılık gösterebiliyor. Bu işlemler sona erdikten sonra herhangi bir PTT şubesinden kimlik belgeleriniz aracılığı ile ‘Asal Ödemeler’ kapsamında ücretlerinizi temin edebiliyorsunuz.
Ufak bir not düşmek gerekirse sevk evraklarının edinilmesinin ardından geçen 3 iş günü süresinde PTT şubeleri bu bilgilere erişim sağlayabiliyor.
Son düzenleme: